Overal waar we kijken, is marketing te zien. De reclames op social media, posters bij bushaltes en advertenties in de krant. Overal worden diensten of producten aanbevolen, zodat mensen, bewust of onbewust, meer geneigd zijn om dit aan te schaffen of om het te gebruiken. Er begint een punt te komen waar mensen de advertenties eigenlijk gaan negeren. Denk bijvoorbeeld maar na over social media apps, zoals Instagram: tussen alle stories door worden reclames getoond, maar wie bekijkt deze goed? De meeste mensen zullen simpelweg door tikken en er niet over na denken. Niet zo leuk voor de adverteerder. Dus wat is een goede manier om op te vallen in de wereld van marketing en om ervoor te zorgen dat mensen naar de advertenties zullen kijken? Door terug te gaan naar de basics, natuurlijk!
Papier
Papieren advertentie was vroeger de enige manier op een product, een bedrijf of een dienst te adverteren. Het stond in kranten, flyers, posters waren te vinden en er kwamen allerlei boekjes door de brievenbus. Tegenwoordig zijn er woningen en bedrijven met nee/nee- stickers op de brievenbus geplakt. Zo wordt het wel wat moeilijker gemaakt om deze papieren advertenties te verspreiden, maar zeker niet onmogelijk.
Voordelen
Maar waarom zou iemand voor papieren reclame kiezen? Allereerst, een voordeel dat al wat genoemd is: het valt op. Zo veel reclame wordt deze dagen gemaakt op het internet, via social media en de mail. Daarnaast krijgen mensen over het algemeen minder post binnen. Dit wordt ook allemaal online gedaan. Dus wanneer er wel post binnen komt, zullen mensen er naar kijken. E-mails kunnen gemakkelijk verwijderd worden zonder er naar te kijken, papier heeft wat meer moeite nodig. Het worden stapels in het huis, liggen opengescheurd op tafel en moeten handmatig in de papierbak worden gegooid. Het aanraken van het papier is ook een voordeel: er worden simpelweg meer zintuigen gestimuleerd. Als laatste voordeel biedt geprinte tekst meer overzicht en trekt het dus sneller de aandacht.
Printen
Maar hoe komt een bedrijf van het idee tot de geprinte advertenties in handen hebben? Tegenwoordig is het mogelijk om te printen op demand. Dit maakt het mogelijk om direct te printen, zonder dat er vooraf geschat hoeft te worden van hoeveel printwerk er nodig is. Er wordt dus geen voorraad aangelegd: de juiste aantal printjes worden direct gemaakt. Dit maakt het overzichtelijk en praktisch. Via Jubels.nl kunnen deze printjes worden gemaakt. Zij regelen het drukwerk, het beheren en het verzenden van printopdrachten. Zo kan ieder bedrijf weer back to basics wanneer het draait om adverteren.